Sider

torsdag 7. mars 2019

Varmebenk - oppstart

I fjor hadde eg store planar om å prøve ein varmebenk. Eg googla, leste og undersøkte, og til slutt hadde eg komplisert det så mykje at eg slo det i frå meg. Så ingen varmebenk då. Å overtenkte ting er eg god på.

I dag derimot har eg satt opp varmebenk, og det var heilt spontant. Eg sat inne  å kosa meg med Sara Bäckmo si gode og inspirerande bok Skillnadens Trädgård, der varmebenk vart nemt. Eg formeleg spratt opp av sofaen, og satte i gang på direkten. Eg har aldri gjort dette før, så det vert eit prøveprosjekt.



Slik gjorde eg det:
Eg har brukt pallekarmar, då desse er enkle å setje opp og ta ned. Til tross for at ein bur på gard er faktisk plass ei utfordring her. Anten er det veldig bratt, eller så er plassen opptatt, eller så er det taksnø om vinteren, eller ein må køyre traktor der, eller... Ja, ein skulle ikkje tru det, men plass er ein dyrbar ting.

Tre pallekarmar i høgda er utgangspunktet og så skulle desse fyllast. I litteraturen er det halm som er gjengangaren som fyllmateriale, saman med hestemøk. Halm har me ikkje, men me kastar ut ein del gras som sauene ikkje vil ete, og mykje av dette er grovt, så valget var enkelt. Å nytte eigne ressursar er jo eit mantra.


Sjølv om ein har hest, så var det ikkje berre-berre å finne hestemøk. Det er ein kjennsgjerning at det vert mykje sagflis saman med møka, og eg ville ikkje ha med for mykje av denne. Til neste år skal eg sortere ut meir eller mindre rein møk ei stund på førehand for å sikkre god tilgang. Det er lettare det, en å leite runt i møkkadungen etter at møk og flis er blanda godt saman. Men eg fan no ein del relativt "rein" møk til slutt, så eg trur det skal gå bra.

Etter at "råvarene" var henta fram la eg desse lagvis i pallekarmane. Eg starta med gras, deretter møkk osv, og avslutta med gras på toppen.


Etter eit misslukka drivhus-forsøk hadde eg nokre plastplater ståande att, så desse er førebels nytta som lok. Dei er til ein viss grad isolerande, så eg håpar det vil gjere nytten. Eg har ikkje kledd varmebenken utanpå, sjølv om eg ser mange gjer det, men sidan me er komne til mars allereie håpar eg det går bra utan. Det ferdige resultatet:

I bakgrunnen kan ein sjå møkkadungen etter hestane. Her plar eg plante squash og graskar med stort hell, men det kjem eg tilbake til seinare.

Morgonen etter sat eg ned i eit termometer. Så no vert det spennande å fylgje med på om det vert varmgang i dette.
Då eg satte ned temperaturmålaren såg det slik ut. 7 grader i benken og 2,5 ute. Og så må eg berre nett skryte over dette termometeret. Kjøpt på Biltema (trur eg) for ein slikk og ingenting. Eg tenkte eg skulle vere heldig dersom det overlevde ein sessong. Og no er det 5 år gammalt, brukt mykje i dårleg klima. Det har vore gravd ned, lagt ute to vintrar og funkar fjell enno. Utruleg. Og bank i bordet...


Blir dette eit vellukka prosjekt er planen å så salat  i denne pallekarmen, Salat sådde eg inne i dag (det er sikkert noko seint), og planen er å plante denne ut. Vert ikkje det vellukka er også direktesåing et alternativ, men det lyt ein berre vente å sjå.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar