Sider

torsdag 7. mars 2019

Beskjæring av eple- og plommetre

Vinteren er tida for beskjæring av epletre - har eg forstått. For to år sidan kjøpte eg nokre epletre og nokre plommetre. Dei vart planta etter alle kunstens reglar, og deretter forsømt. I fjor vart dei ikkje beskjært noko nemneverdig i det heile, så det var litt å ta att i år. Beskjering syns eg har verka vanskelg. Eg har lese, googla og sett på youtube, men det vert plutseleg heilt annleis når ein står der med sine eigne tre og skal til å klyppa og skjera på dei.

I litteraturen står det "alle greine som peika opp skal vekk". Og kva når alle greiner peikar opp? Men eg fann ut at eg berre lyt hoppe i det, og gjere som best ein kan. Det vart nok ikkje perfekt, men det vart nok betre en det var. Så er eg spent på korleis trea vil veksa i sommar.

Det eg gjorde var å redusere antall greine betydeleg. Eg prøvde å halde att dei greinene som vaks mest utover, men på enkelte tre var det knapt slike greiner i det heile, så då valgte eg å behalde dei som vaks minst oppover. I tillegg var eg nøyen med å klyppe greinen der knoppen peika nedover. Knoppen bestemmer vist retningen på det som veks ut at. Der greiner var i konflikt med kvarandre vart ei av desse fjerne, slik at det vart luftigt mellom grienen.




















Det er ikkje så lett å få fram et stusseleg tre, utan blad på bilete, men her er eit før- og etterbilete av eit av trea. Eg trur det er eit av plommetrea, men lappane, som eg trudde skulle henge på, datt av før eg hadde lært kva som var kva. Typisk meg.

Deretter har trea fått ei dæsj fersk hestemøk rundt føtene, og eg skal også ha på eit lag med ferdigkompostert hestemøkk/flis, men det har eg ikkje gjort enno.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar