Sider

tirsdag 26. mars 2019

Førebuing av pallekarm-bed

Eg har nokre pallekarmbed som eg berre dyrkar sommarvekster i og andre med planter som kjem igjen av seg sjølv. Bedda som har stått tomme i vinter skal eg grave opp, fylle på med god gjødsel i bunn og så legge jorda tilbake på plass, og gjerne blande inn noko kompost her.

Sidan været har vært så vårlig i det siste hadde eg planlagd å byrje med dette i dag. Så då var det jo berre typisk at snøen lava ned utover dagen.



Men eg let meg ikkje skremme så lett, så eg satte i gang like vel. Eg grov først ut så mykje jord eg hadde plass til i ei trillebår, og resten la eg ut til ein kant. Røska opp alt av ugrasrøter som eg fann, og bestemte meg for å legge på aviser. Når ein legg på aviser ned i ein karm slik som eg gjorde no, er det framleis fare for at noko ugras kjem opp langs kanten, men det vil jo uansett døyve ein god del av det.



Aviser er supert til å dekke med. Etter ei stund vil dei rote og gå i opplysning, slik at makken kjem opp og kan arbeide, men innen det skjer har den kvelt mykje ugras. I tillegg vil også plantane etterkvart klare å sette røtter gjennom avisene som går i oppløysing og dei kan nytte jorda og plassen under pallekarmen. Supersmart.

Etter at avisene var lagt på, la eg eit godt lag med avfall frå hønsehuset. Det er ei blanding av sagflis, høy og hønsemøk. Så gjorde eg noko eg aldri har gjort før, og som Sara Bäckmo har inspirert meg til. Eg la ull inn som eit "gjødslingsmateriale". På bloggen til Bäckmo skriv ho at ho nyttar det som både dekkmaterial, spar det ned i jorda, og ho har til og med laga varmbenk av ull og hønsemøk. Så då måtte jo eg også prøve.




Eg må seie eg er veldig usikker på kva næring ull kan tilføre, og ser også føre meg at den vert brutt ned seint, men den som ikkje våger osv.

Sjølv om me har sauer sjølv har eg ikkje veldig mykje ull tilgjengeleg, så det vert eit lite prøveprosjekt. Me sende det meste av ulla inn til ullmottaket, og får jo då litt betaling for den. Men noko av ulla er for skitten, kort eller urinbrent til at det kan brukast, så denne ulla plar me berre kaste. Men i år gjekk den i jorda. Veldig spent på korleis dette skal gå.

På toppen la eg over ein del av jorda som var gravd ut. Denne er eg også nøye med å rense for mest mogeleg ugrasrøter osv, sjølv om ein ikkje vert kvitt alt. Frø osv er også umogleg å fjerne, men når den er relativt rein, vert det mindre ugrass uansett. Eg hadde ikkje i noko kompost, men eg reknar med at ull, og hønsemøkka kjem til å synke ein del relativt raskt, og kjem då til å fylle på med kompost (stort sett komposter hestemøkk, saman med gras og sagflis).


No er det berre å vente å sjå til sommaren korleis det kjem til å gå med avlinga. Jorda verka relativt daud, utan særleg makk o.l. så her var det nok absolutt bra med påfyll av material, til både makk og planter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar