Sider

onsdag 27. mars 2019

Oppdatering varmbenk

Varmebenken har vært et veldig artigt og engasjerande prosjekt. Det har nok ikkje heilt gått som det skulle, men det har vore svært lærerikt likevel, og inspirerer i alle fall til å gjere fleire forsøk.

Etter at varmebenken vart laga i stand hadde den lite temperaturstiging. Eg var litt dårlig til å vatne i starten, hadde ikkje fått helt med meg kor viktig det var. Etter nokre dagar byrja eg å vatne og då skjedde det ting raskt. Etter berre 2-3 dagar var temperaturen oppe i nesten 40 grader og det såg lovande ut, men desverre gjekk den ikkje høgare. Den byrja derimot å synke. Deretter har den stabelisert seg på rundt 20 grader, nede i jorda. Luftemperaturen har også vore grei, ca 10 grader i snittemperatur.

I går, 26.03, valgte eg å lage den klar til bruk. Den hadde sunke ein del, så eg la på eit lag til med gras og hestemøk, og dekka deretter med jord.

Det var lite makk i jorda, og makk er ein viktig arbeidar i hagen. Eg grov opp nokre frå komposthaugen og la dei opp i varmebenken, og tenkjer nok dei skal få det fint der. Og så gjer dei jo ein innmari god jobb. Ein mark kan bæsje ut 1 gram med god jord, kvar dag. Det er jo fantastisk.
Godt med makk i komposten, så då kan jo varmebenken få litt hjelp på vegen. 

Etter å ha fyllt benken sank lufttemperaturen veldig, naturleg nok. Kald jord, og meir for varmen i benken å varme opp. Om kvelden var lufttemperaturen i benken den same som utanfor, 0,5 grader. I løpet av natta derimot ser det til at varmen byrjar å få litt tak, og var oppe i nesten 4 grader, til tross for at utetempen framleis berre låg på 0.5.

Planen no er å så litt i benken, samt sette ut nokre av salatplantene,for å få meir godt lys til dei. Eg vil ikkje plante dei ut heilt enno, men det byrjar å verte trangt og vanskeleg å nå over alt med godt lys inne. Så no er det ny epoke, og nye spennande tider.
Småplantene prøvde utelivet ein dag før eg fyllte i benken - deretter måtte dei inn, då benken vart for kald. Sidan temperaturen ser ut til å stige igjen, kan det hende dei får flytte ut att. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar